strona główna

Tylna burta dzielona - drzwiczki

Burta tylna może być wykonana jako drzwiczki otwierane na boki. Zastosowane zawiasy dwuosiowe pozwalają na otwarcie drzwiczek o 270 stopni i tak, jak w kontenerach, oparcie skrzydeł o boki auta.
W odróżnieniu od burty mocowanej na zawiasach z dołu przy ramie, to rozwiązanie pozwala uniknąć ewentualnego uszkodzenia  podczas załadunku z rampy, kiedy byłaby opuszczona, a auto podczas cofania do załadunku, podjechałoby zbyt blisko rampy.
 

Poszczególne akcesoria do wykorzystania przy budowie takich drzwiczek znajdują się w ofercie na stronie sklepu w dziale "DRZWICZKI DZIELONE".
Warto zwrócić uwagę, że komponenty wykonane są jako gotowe moduły, które wystarczy jedynie połączyć ze sobą, tworząc burtę na wysokość z zakresu 400-800 mm.
Wykaz paneli aluminiowych do wykorzystania na tylne drzwiczki (dla burt wyższych niż 400mm) znajduje się na stronie sklepu TUTAJ (kliknięcie w rysunek przenosi do cennika).

Ponieważ to wykonanie burty nie będzie na zawiasach opuszczane w dół, jak w typowej burcie, należy użyć wykonania paneli "pod uszczelkę" czyli pozbawionych "noska" zwykle zakrywającego zawiasy dolne. Od dołu taka burta zakończona jest profilem typu ceownik (grubości 12 mm) - patrz rysunki.



Zamknięcie drzwiczek można wykonać na dwa sposoby:
  • stosując zamknięcie wpuszczane (klamka)
  • stosując zamknięcie dolne na ramie (rygiel)


W obu przypadkach połówki drzwiczek łączą się ze sobą hakiem w górnej części konstrukcji oraz/lub dodatkowo ryglem w części dolnej. Hak mocowany jest na pręcie stalowym fi 16 mm przebiegającym w komorze pionowego profilu zakończeniowego burty. W wykonaniu oszczędnym, zamiast profilu zawiasowego z wycięciami, można zastosować pojedyncze, typowe jarzma ze śrubą do umocowania zawiasów.

Szczegóły rozwiązań widoczne na rysunkach (kliknij, by powiększyć).