strona główna

Podwójna podłoga do naczepy

nowa-wersja-poradnika-podwojna-podloga


Cały system podwójnej podłogi bazuje na listwach nośnych i belkach wykorzystujących zaczepy typu AJS (otwory mocujące w kształcie dziurki od klucza). Na kłonicach mocowane są pionowe listwy z otworami, co pozwala w razie potrzeby ustalać wysokość drugiego poziomu niezależnie w każdym "przedziale" między dwoma słupkami. Na tych listwach pionowych, pomiędzy kłonicami mocuje się belki nośne wzdłużne, na których z kolei opierają się poprzeczne belki nośne paletowe.

Uzupełnieniem mogą być belki wzdłużne pomocnicze, które mają mniejszą obciążalność i nie służą do dźwigania palet, tylko do zaczepiania elementów zabezpieczających ładunek, takich jak przegrody międzyburtowe czy pasy mocujące. Belki pomocnicze mocuje się w kieszeniach stelażowych, do których w razie potrzeby można włożyć także zwykłe deski drewniane czy aluminiowe - co widać lepiej na rysunku poniżej.

Rozwiązanie to cechuje łatwość montażu i stosowania, dzięki czemu oszczędza się nie tylko miejsce ładunkowe, ale także czas potrzebny na przygotowanie auta do większego załadunku.




Dzięki systemowi podwójnej podłogi CTD III w naczepie uzyskujemy dodatkowy poziom ładunkowy — w ten sposób można ulokować na górze jeszcze nawet do dwunastu ton ładunku dopełniającego. W przypadku załadunku samych europalet podwaja się w ten sposób liczbę miejsc paletowych w naczepie z 33 do 66. Belki ładunkowe można również wykorzystać do zabezpieczenia ładunku metodą kształtową i na czas kursów bez systemu podwójnej podłogi wstawia się je po prostu między kłonice.








W celu wykorzystania maksymalnej obciążalności belek wzdłużnych CTD III zalecamy rozstawienie kłonic w odstępach co 2,42 m. W takim układzie na czterech belkach poprzecznych można umieścić 6 europalet w każdej sekcji międzykłonicowej (dwa rzędy po trzy palety). Taki układ kłonic umożliwia załadunek od tyłu auta lub z boku pomiędzy kłonicami z wykorzystaniem odpowiedniego osprzętu ładującego.

Taki odstęp między kłonicami jest korzystny także z innego powodu: gdy chwilowo nie ma potrzeby montowania drugiej podłogi, belki ładunkowe poprzeczne systemu CTD III można wstawić między kłonice wzdłuż auta jako dodatkowe zabezpieczenie zamiast desek (ich regulowana długość 2210 – 2530 bowiem pozwala na zmieszczenie pomiędzy kłonicami).

W przypadku większych odległości między kłonicami istnieje możliwość wstawienia belek wzdłużnych CTD III w uchwyty AJS (kieszenie stelażowe).

Belki paletowe poprzeczne można także mocować na kłonicach - służy do tego spawana do słupków od strony wnętrza auta, płyta stalowa pionowa z otworami kluczowymi. Podczas montażu należy zadbać o to, by otwory w płycie i na listwie pionowej z boku słupka leżały w jednej płaszczyźnie.

Jest to wyposażenie dodatkowe, opcjonalne, jeśli istnieje potrzeba ciasnego zagospodarowania przestrzeni ładunkowej.



Do zabezpieczania ładunków i ich mocowania używa się także pasów oraz belek poprzecznych blokujących:


PRZYKŁAD

Kompletacja potrzebnych podzespołów do naczepy długosci 13,6 m ("MEGA"). Uwzględniając szerokości kłonic (5x 120 mm) odległości "X" pomiędzy nimi zaznaczono na rysunku poniżej. 
Pozwala to na załadunek w kazdej przestrzeni między kłonicami dwóch rzędów, a w ostatnim przedziale, jednego rzędu palet. 

(aktualność cen na dzień 26 maja, ceny mogą ulec zmianie, kliknij w nazwę towaru w tabelce, by zobaczyć cenę aktualną)

Zestaw podstawowy: 

na rysunku
Nazwa Cena Ilość Wartość
A Uchwyt deski stelaża CTD i AJS 65,08 zł 24 1 561,92 zł
B Listwa pionowa na słupku, CTD III, 1300 mm 165,30 zł 24 3 967,20 zł
C Belka paletowa CTD III (400kg) 2210-2530mm 559,70 zł 22 12 313,40 zł
D LISTWA BOCZNA wymiar X do 2499mm, CTD III 672,00 zł 12 8 064,00 zł
E Listwa boczna pomocnicza CTD-III (do mocowania ładunku) 749,00 zł 12 8 988,00 zł
Suma: 34 894,52

Zestaw opcjonalny, uzupełnienie (zabezpieczenie ładunku w górnej przestrzeni):


na rysunku
Nazwa Cena Ilość Wartość
H Deska aluminiowa do stelaża 25x100 mm, aluminium surowe zastosowanie plandeka rodzaj profil 26,36 zł 26 685,36 zł
A Uchwyt deski stelaża CTD i AJS 65,08 zł 24 1 561,92 zł
F Przegroda międzyburtowa 2400-2700mm zastosowanie przegroda rodzaj 219,14 zł 4 876,56 zł
G Pas z napinaczem podwójna podłoga CTD III, 4m 298,00 zł 4 1 192,00 zł
Suma: 4 315,84



Oczywiście do naczep krótszych niż 13,6 m ilości potrzebnych podzespołów będą proporcjonalnie mniejsze, można także zamiast profili aluminiowych (deski) stosować zamiennie listwy boczne pomocnicze z otworami do mocowania itp.